The Body Shop hétvége: műanyag máshogy
Mint ígértem, ezen a hétvégén a The Body Shop újdonságai és kampányai játszák a főszerepet a blogomon, így ma szeretném nektek bemutatni a legújabb elköteleződésüket.
Manapság egyre nagyobb divatja van a hulladékmentes vásárlásnak, én magam is igyekszem odafigyelni arra, hogy felesleges hulladékot ne hozzak be az otthonunkba. Azonban nem szabad elfelejtenünk azt, hogy minden egyes valaha legyártott műanyag még itt "él" velünk ezen a bolygón, miközben a világon több mint három milliárd ember él olyan országban, ahol a szemétszállítás nem megoldott. Éppen ezért a The Body Shop nem a műanyagok száműzésével törekszik ennek a problémának a megoldására, hanem azzal, közösségi kereskedelemből származó műanyagokat hasznosít újra.
A honlapjukon olvasható szöveg alapján: "A The Body Shop elkötelezett, hogy máshogy oldja meg a műanyag krízist. Ismerd meg projektünket, amelyben az emberekért és a bolygóért harcolunk a Közösségi Kereskedelmi újrahasznosított műanyagon keresztül, amit Bengaluruból, Indiából szerzünk be. A program segíteni fogja a helyi szemétszedőket higiénikusabb és biztonságosabb munkakörnyezettel, valamint méltányos fizetéssel és abban, hogy a társadalom elismerje rendkívül fontos munkájukat.
Nem titok, hogy a hulladék szennyezés egy globális probléma, a bolygó fuldoklik a műanyagban. Nagyon rossz hatással van a vízi világra és az emberekre is. Indiában a hulladék majdnem egyharmada nincs összegyűjtve és kezelve, így alakult ki egy 1,5 millió embert számláló szemétszedő közösség, amely nem hivatalosan gyűjti a szemetet. Bengaluruban egy olyan szervezettel dolgozunk együtt, akik büszkén "Zöld erőnek" (Green Force) nevezik magukat. Olyan szemétszedőkkel dolgoznak együtt, akik hősiesen és fáradhatatlanul dolgoznak az utcák megtisztításán.
A szemétszedők nagyrészt Dalitok, akiket korábban "érinthetetlenként" ismertek, és az indiai társadalom legalsó szintjén helyezkednek el. Ez azt jelenti, hogy folyamatos diszkriminációnak és rossz munkakörnyezetnek vannak kitéve. Ezért akarunk annál többet, és máshogy tenni, mint hogy a műanyag szennyezés ellen küzdünk. Az emberi tényezőt is figyelembe véve pozitív társadalmi változást szeretnénk előidézni."
Éppen ezért a The Body Shop nem száműzi termékei csomagolásából a műanyagot, inkább a tudatos újrahasznosítás mellett dönt és egyetlen év alatt 250 tonna Közösségi Kereskedelmi műanyagot vásárol fel. Hogy ennek milyen előnyei vannak?
- Egy olyan régióban oldja meg a szemét kezelésének kérdését, ahol ez különben nem teljesen megoldott, így hozzájárul ahhoz, hogy ne vesszen kárba a már korábban legyártott műanyag, illetve a szemetekkel teli környékről kevesebb hulladék jut a vizekbe szennyezve a környezetet.
- Kevésbé pazarolja a már meglévő erőforrásokat.
- Biztos és kiszámítható megélhetést biztosít az indiai társadalom alsóbb rétege számára.
Ráadásul a kampánnyal kapcsolatosan további célokat is kitűzött maga elé a márka. Például:
- Három év alatt 2500 szemétszedőt szeretnének méltányos fizetéshez, higiénikus munkakörnyezethez és társadalmi elismeréshez juttatni.
- 2022-ig szeretnék, hogy minden termékük csomagolásának 75%-a újrahasznosított műanyagból legyen. Azért nem 100%-os az arány, mert azzal, hogy kis mennyiségben új műanyagot adnak hozzá, javítják a későbbi újrahasznosíthatóságot.
- Idővel minden piacra szeretnék bevezetni a "return, recycle, repeat" programjukat.
"Elkötelezettek vagyunk, hogy máshogy közelítsük meg a problémát, mert az, hogy nem használunk műanyagot, nem az egyetlen megoldás. Felelősségteljes használat mellett a műanyag is fenntartható lehet, ezért muszáj nagyobb szeretettel és megbecsüléssel fordulnunk a műanyagok felé, amiket használunk.
Hatalmas mennyiségű újrahasznosítható műanyag áll rendelkezésünkre már most is. Ezért tettük a Közösségi Kereskedelmi programunk részévé az újrahasznosított műanyagot, a világon elsőként Bengaluruból, Indiából." - olvasható a honlapjukon.
Ha további információkat szeretnétek a kampánnyal kapcsolatosan, keressétek fel a honlapjukat!